A csatamecheck, bár hihetetlen páncélzattal rendelkeznek, de korántsem elpusztíthatatlanok. Legfélelmetesebb ellenfelük azonban önmaguk, vagyis az ellenség által irányított csatamechek.
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Gigászok paklibemutató: Bűvös erdős gólem
Gigászok paklibemutató: Bűvös erdős gólem
Most egy ritkán játszott pakli leírását hoztam el nektek. Ezt lehet használni Hagyományos Új Nemzedék formátumú versenyeken, és még akár versenyt is lehet nyerni vele. A pakli nem más, mint a 3 Bűvös erdő (új) szabálylapot és 1 Őrült Enkala, az animátor (2020) követőt használó gólem. A lapok közt megtalálható 6 féle lap, ami a Gigászokban jelent meg.
Az egész koncepció arra épül, hogy a saját és az ellenfél lapjai is drágábbak 3 varázsponttal a 3 Bűvös erdő (új) miatt. Továbbá a követő drágítja annyi varázsponttal az ellenfelet, amennyi gólemünk van, de maximum hárommal. A saját magunk drágítását úgy fogjuk kiküszöbölni, hogy olyan lapokat rakunk a pakliba, amiknek nem lehet az idézési költségét módosítani, vagy drágábban is megéri kijátszani.
A játékot általában 1 lappal fogjuk kezdeni, mert 3 szabálylapot és 1 követőt használunk. A legfontosabb lap az Élelmes morf. Az első kört elpasszoljuk, a második körben lesz 3 varázspontunk. 1-et elköltünk a követőnek, hogy kikeressünk egy Élelmes morfot, amit a pakliban gólemnek nevezünk meg a morf altípusa miatt. Utána ki is játsszuk gólemként 2-ért, mivel nem drágítják a szabálylapjaink. Az ellenfél így már 4-gyel lesz drágább. Majd használjuk a J-s képességét, hogy 3 varázspontunk legyen, és ütünk vele. Ezt a következő körökben is el tudjuk játszani.
A Kristálytiszta dallammal kikeressük az ellenfél legdrágább lényét. Fontos olyan lényt keressünk, amit kézből se visszakeverni, se eldobni nem tud. Ha kijátssza, bukik rajta sok varázspontot, és kapunk egy lényt. A Bn'oxrad szaggató (2020)-t a játék korai szakaszában el tudjuk 1-ért áramolni. Ezzel megakadályoz egy olyan lényt, amire az ellenfél sok varázspontot költött, a drágítások miatt. Ne felejtsük el, hogy az olcsóbbítás később még jól jöhet. A játék kési szakaszában lényként kijátszva tud leszedni.
A Vámpírtőr (2022)-t nagyon ritkán lesz érdemes kijátszani. Kézből eldobva meg tudunk ölni egy lényt. Később vissza tudjuk venni a kezünkbe, majd újra eldobjuk. A Tökéletes csend (2022)-del 4-ért az ellenfél 2 lapját lebutítjuk, és még húzunk is 1 lapot. Ha muszáj, használjuk akkor is, ha 1 lapját kell lebutítani. A Pszi elementál (2023) is fixen 2-ért fog jönni. Üti az ellenfelet, ellopja a varázspontját és torlaszolja az őrposztot. A Morgan átkozott ajándéka (2023) is 2-ért fog jönni. Ezzel nem csak az ellenfél lényeit szedhetjük le, hanem többször kijátszva és visszavéve az ellenfelet is le tudjuk sebezni 0 életpontra. Ha leszedik, a jelenése is hasznos lehet. A Sziréndalra sokszor 3 varázspontot kell majd költeni, és cserébe megakadályozza az ellenfél egy lapját. A hátránya nem fog számítani, mivel körönként 1 lap kijátszására vagyunk berendezkedve. A Teissak, a káoszkígyó 2-ért fog megfogni egy lapot. Bizonyos szituációkban üresbe is kirakhatjuk. A szirének hívása (2024) első ránézésre 6 varázspontért és 1 zanszilánkért drágának tűnhet, de költségét tudjuk jelző levétellel helyettesíteni, és nagyon megakasztja az ellenfelet, ha ellopjuk egy lapját vagy az összes varázspontját.
Diána kívánsága (2025)-val asztalon maradó lapot akadályozzunk meg. Csak ha muszáj, akkor használjuk nem asztalon maradó lapra. A Gigász megsemmisítése-t csak lopásra használjuk, mert megakadályozni vele lapot nagyon költséges. Az erdő miatt fogunk rá húzni is. A Kronotapír (2025) 7 varázspontért jön, de megéri, mivel le tud szedni akár 2 lapot is. Ha van több lényünk az asztalon, amivel az ellenfelet sebezzük, a tapír körelvevős képességével hamar leüthetjük az ellenfelet. A Kronomorfot ki tudjuk keresni a követővel, és a képességét ki tudjuk sütni akár azzal, hogy beáldozzuk. A Savas üvegcse (2025)-t kézből fogjuk eldobni, hogy leszedjünk egy lényt, de indokolt esetben ki is játszhatjuk. Ha behúzzuk a másodikat, akkor vissza is tudjuk venni. A Jéggólem (2025) segítségével hamar megölhetjük az ellenfelet, követővel őt is ki tudjuk keresni. A Termik nekromanta-val tudunk termelni Animált csontvázakat ütésre, vagy Gólem szilánk-ot drágításra.
Újrakeverési stratégia
A kezdést joga, ha nálunk van, mindig kezdjünk. Első meccsen ne mulliganeljünk. A második meccsen csak akkor, ha mi kezdünk, és nem húztunk olyan lapot, amit a 2. körben lehet használni. A harmadik meccsen akkor keverjünk újra, ha nem húztunk olyan lapot, amit a 2. körben lehet használni.
Kiegészítő pakli használata
A pakli ki van szolgáltatva mindennek. Legnagyobb ellensége az ősmágia. Epikus követővel felálló paklik ellen jó eséllyel indulunk. A legtöbb 1 követővel induló pakli ellen is.
Semleges csatamező ellen kevés esélyünk van, mivel 3 lappal kezdünk, és nem működnek a szabálylapjaink és a követőnk. Ez ellen érdemes betenni a kiegészítő pakliból a Zoárd italát, ami visszakapcsolja a drágítást, a Termomágikus indikátort, ami segíteni fog ledolgozni a laphátrányt, és a Vlagyimír ítéletét, ami le tudja takarítani az asztalt, és el tudja dobatni az ellenfél kezét. Érdemes kivenni a Kronomorfot, a Kronotapírt és a Gigászok megsemmisítését, mert drágák.
Villámháború ellen esélytelenek vagyunk, mivel minden lapja ősmágiás. Az első meccs után a Varázsgombát és az Élet erejét tegyük be, amivel el tudunk mulasztani a lényeket. Rakjuk még be a Mutáns szirént és a Leah ítéletét is, amit lopásra és pakliba visszatételre tudunk használni. Vegyük ki a Szirének hívása, Kronotapír, Kronomorf és a Diána kívánsága lapokat.
Zarknod bilincse ellen kevés az esélyünk, mivel a követővel nem tudunk keresni, és 1 lappal indulunk. Ráadásul tele van ősmágiás lapokkal. Tegyük be a Gyémántgólemet, ami semlegesít és leszed, a Smack katonáit, ami sok lapot le tud szedni, és az Azarion, az érinthetetlent, amit nagyon nehéz megoldani. A Pszi elementált, Élelmes morfot és a Kronomorfot érdemes kivenni.
Alanori lápvidék és Zarknod börtönében ellen ne ijedjünk meg amiatt, hogy 0 lappal kezdünk. Kövessük az alap stratégiát, és úgy használjuk a kiegészítő paklit, mint bilincs ellen.
A paklinak nem jó, ha a követőnket megszüntetik, mert arra nagy mértékben támaszkodunk. Ilyenkor minél hamarabb próbáljuk 0 életpontra sebezni az ellenfelet.
Se az Ősi rúna, se az Átkozott követő nem tesz jót a paklinak.
Paklilista
Varga Krisztián
(szerkesztői megjegyzés: A pakliba nagyon jól passzol még az épp most megjelenő Morbid (2025) a HKK 30 Zénből)