Ez szerencsere egyszerubb (szerintem): a Gorbognak van 1 AM kepessege, annak dobnod kell varazslatokat, ha van (az ellen nem ved a Homokgolem). Meg van 1 anti-semlegesites kepssege, az ellen meg ved: ha van semlegesiteses lapod, akkor annak (azoknak) a dobasa helyett kirakhatod az asztalra ezt a csodat.
( persze csakis automaikus-aktivalast kivanoan, mint a termiket ) |
Nem biztos, hogy ezt akartad hallani de anno dolgoztam en is sokat TM verziokkal, es NEM jo az egesz koncepcio. Jol nez ki, de ahogy mar mas forumokban emlitettek, konkretan majdnem annyi teszteloi effortot kene beletenni, mint a hagyiba, hogy tenyleg jo legyen. Annyi meg nincs.
Es igen, sosem sikerult meg olyan Nemzeti 2. napi formatot talalni, ami a resztvevok >50%-anak tetszene. (csinaltunk szavazast is az egyik evben, az ott kialakult 2-szinut utolag nagyon sokan szidtak szinten).
Konstruktiv javaslat az elmult 30 ev alapjan: 1 lapos (esetleg 3 helyett inkabb 4 szinu 1 lapos) verseny a Nemzeti 2. napra (nyilvan jovore), mint "legkevesbe rossz megoldas". |
2025-os Jeggolemet nem, mivel 2 mana 1 zsz-es fix koltsegunek szamit.
7.8.1. Amennyiben a lap idézési költsége sem X-et, sem ?-et nem tartalmaz, akkor a lapot fix idézési költségű lapnak kell tekinteni akkor is, ha a saját alap idézési költségére más értéket határoz meg a szövege valamilyen feltételtől függően.
[Kiegészítés]
A fix idézési költségű asztalon maradó lapok idézési költsége a lap bal felső sarkában szereplő érték, függetlenül attól, hogy a lapot milyen, esetleg ettől eltérő költségért játszották ki. |
Az Apro kivansag tud-e zsz lapot keresni? Es le van definialva a Kodexben valahol ez a "csak VP-ert jovo"? |
Lelekgyujto: a regit is csak a sajat korodben hasznalhattad, meghozza csak a fo fazisodban. |
Nvm, tudom, hogy mit akartál írni valójában ;) a Halálsikoly megjegyzi, hogy én voltam a gazdája a lopás előtt, és ez alapján sül ki a lopás után (egyszerűsítve persze). |
Annyit kérdeztem, hogy ki a gazdája a Szimiózisnak, amikor kisül a halálsikolya, én (akié eredetileg volt) vagy az ellenfél (aki ellopta).
Ha a lopás után sül ki a halálsikoly, kapcsolódó hatásként, akkor már nyilván az ellenfél, nem? |
Tehát az ellenfél lesz már a gazdája, aki ellopta.
Ez esetben a Bűvölt szimbiózis halálsikolyának már én kell lapot dobjak (én vagyok az ellenfelem ellenfele). Kemény. |
Tehát lopás esetén a lap gazdája már az ellenfél, amikor kisül a Halálsikoly? |
Nálam van egy szimbi, az ellenfél ellopja. Ki a gazdája a Bűvölt szimbiózisnak, amikor kisül a halálsikolya? Ha már az ellenfél, aki ellopta, akkor én fogok lapot dobni az "ellenfeled" kitétel miatt? |
Szerintem "elegáns megoldás" (vagyis nem). A flavor nem faq helyett van, nem is elvárható, hogy bárki abból találja ki vagy hozza érvként, hogyan működik. |
Nem kézből kijátszásnál a "költöttél" hogy van definiálva? |
Ez így nem teljesen igaz, a kissé pongyola "egyéb olcsóbbítások"-ba beleérthető más alap idézési költség csökkentés is.
Szerencsére az oltalom nerfje egyértelműen mondja, hogy csak az idézésre vontakozik. |
4.17.0. Kézből dobásnak, lapdobásnak vagy röviden dobásnak nevezzük, ha egy játékos kezéből egy vagy több lap közvetlenül a gyűjtőbe (Semmibe) kerül. |
Kapcsolódó hatás rovat ugyan van a kódexben, de konkrétan definíciót nem találtam rá. Ezt érdemes lenne pótolni akkor.
Felteszem a Daxx, Dühöngő Amod és hasonló lapok működnek előre kikészített lapra, csak a Mulgan meg az újrahasznosítás nem. |
Igazabol, ha picit utanaszamolsz:
165 lap keszul, es gyémánt támogatóból maximum 30 lehet, arany támogatóból pedig maximum 35.
A 30 gyemant az elvisz 90 lapot, a 35 arany az 70-et, ez eddig 160. 4-et elvisz az, hogy a vednok a sajat lapjabol +4-et kap, az 164.
Vagyis ha ezekre mind jelentkeznek (vagy ezek a helyek "fenn vannak tartva"), akkor pontosan 1 darab ezust lehet csak. |
A "foil verzió legyen már kicsit erősebb" az már régóta felmerült, még direkt is bizony Miklós részéről, hasonló akció volt már a "cm-es próbanyomás lapok" is. Az előbbit a tesztelőcsapat akkor leszavazta. Az utóbbiról nem lettek megkérdezve, de sikerült legalább gyorsan kitiltatni őket. Azóta is a tiltott listát gazdagítják.
Ez a megoldás tiszta paytowin, szerintem rossz ötlet. Konstruktíve legyen mindkét lap olyan verzió, ahogy tesztelve volt.
|
Hát a Kódexben még csak hasonlót sem találtam.
A Végtelen ciklust néztem, de az hangsúlyosan 1 körben történő több cselekvésre vonatkozik.
Tudomásom szerint versenyen is annyi a szabály: "lejárt az idő, aktív játékos köre plusz még egy kör, ha nem sikerült nyerni, akkor a meccs döntetlen".
Engem nagyon meglep ez a "kiértékelés" elképzelés, nagyon messzire vezetne (régen volt , de rég elengedtük már ezt).
De ha netán így változna ez, akkor arról biztos, hogy kellene hír, meg Kódexbe bevezetés.
Ha nem változik így, akkor viszont ne legyen ott zavaróan ez a faq légyszi. |
Igen, referenciaként használta játékos, hogy ez lenne a kiértékelés szabálya.
Ahogy referenciaként használnak játékosok pl. Lélekrezonancia alatti faqt más hasonló lapokhoz. |
Ja es vasarnap Vacott tali!  |
A Foldinduals lapnal a FAQ-bol csak a kerdes lathato 
DE itt
https://www.hkk.hu/blog/kerdezz_felelek_56
megvan a valasz is:
"A Földindulás (2025) esetén kötelező-e áldozni / lapot dobni? Lehet-e vegyesen?
Igen, ezt végre kell hajtani, ha tudod, és lehet vegyesen is."
Szerintem ez azt ohajtja jelenteni hogy amit csak tudsz, vegre kell hajtani, vagyis ha nincs lap a kezedben, akkor asztalrol kell, es viszont. Ha mindkettot meg tudod tenni, akkor vegyes modon is vegrehajthatod.
Akkor hasonlokepp a Granitlampasnal sem tudod kicselezni a hatranyt. |
Hegyi goliat: Kodex 83.2 "Az oltalom véd a költséggel nem bíró lapok (szabálylap, követő stb.) képességei ellen." |
Bocs, de ezt a prioritas dolgot itt eroltetettnek erzem, nem mennek errefele.
A 4-es pont azt mondja, Alapfogalmak, alapdefiníciók.
A 4.12 (huzas) prioritasa 4.13 (kereses) felett azt jelentene, hogy mivel elobb volt a Kodexben, EZERT ha valami huzas, akkor nem lehet kereses? Ezzel az erovel mindig at kene nezni (versenyen is!) hogy van-e valami elorebb, ami erosebb annal, mint amit nezel, argh.
A szerintem korrekt valasz: igen, ezt mindig is igy jatszottuk, hogy valami nem lehet egyszerre huzas is meg kereses is. Igen, tenyleg nincs benne a Kodexben. Igen, ez egy kis hiba, igazitjuk mindjart (nem ker enni legyen ott).
Teljesen biztos vagyok benne, hogy Gice nem trolkodasbol kerdezte. |
Az a durva, hogy a Kódex konkrétan nem mondja, hogy valami ne lehetne egyszerre húzás és keresés is.
Bár ezt szerintem mindig mindenki így kezeli, hogy ha az egyiknek megfelel, a masikat már meg se nézzük. |
Ahogy annak sem lett volna akadálya, hogy az legyen: "Sebző varázslatokra, sebző hatásokra és _hideg-re immunis (ezek nem hatnak rá)."
És akkor most nem beszélgetnénk erről 
(amugy szerintem is olyan 95%-ban ertheto, de ha nincs karaktersporolas valoban, akkor a 99.99% jobb) |
Felteszem, ilyesmiről a 10 minutes-szel érdemes beszélni. |
Hat, szerintem ha fontosnak erzitek a "minel kevesebb lap tudjon mast, mint ami konkretan ra van irva" dolgot, akkor a lap alapjan eleg egyertelmu, hogy nem lehet, mert ki kell fizetni a masik kepesseg koltseget, es nem tudod 2x passzivizalni. Meg Kodexet se kell nezni, mert ra van irva dolt betuvel.
De nyilvan tietek a dontes, en csak felhivtam a figyelmet, hogy jelenleg ez eleg egyertelmu, hogy nem lehet. |
Vagy inkább nem engeditek, ha már külön ki is van emelve a lapon, hogy ki kell fizetni a másolt képesség költségét.
(Ha már bejött ez a szabály a Leira szelencéjénél ) |
Marmint az erre adott valaszon csodalkozom:
"Moa tudásőr tudja e használni olyan lap képességét, aminek a költsége passzivizálást igényel ( pl. Tharr papja)?" "igen" |
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
|