Helyszín: | 10 Minutes Bistro, 1082, Budapest, Futó u. 47-53. | Időpont: | 2025. október 5. 10:30 (nevezés 10:00-től). | Szabályok: | Középkor - Ez mit is jelent?Pakliépítésre vonatkozó szabályok: A pakli mérete minimum 45 lap, maximum 4 szín használható (a színtelenen és a Bufán kívül).
A kiegészítő pakli mérete vagy 0 lap vagy pontosan 25 lap.
Utolsó használható nagykiegészítő: Zu'lit kincse (2007).
Nem nagykiegészítőben megjelent lapok: Használható minden AK, Zén, HSZ lap, amin 2007 vagy az előtti évszám van.
Az alábbi lapok minden Középkor versenyen tiltottak: Békés izoláció (Junior), Alkalmazkodás (Létsíkok), Idegösszeomlás, A Sárkány kincse, A mágia létsíkja, Aranytojás.
Az alábbi lapok a Középkoron külön nerfeltek:
- Ősi béklyó - Minden játékos körönként csak egy lapot játszhat ki sikeresen.
- Szkritter esélyleső - Semmilyen módon nem lehet előkeresni. Ha a paklidban van, akkor minden keresett lapot meg kell mutatnod.)
Újrakiadások: Minden lap úgy működik, ahogy rá van írva + az esetleges FAQ-k. Azok a lapok, amik az aktuális Középkor formátum vége után lettek kiadva, és mégis lehet őket használni, szerepelnek a HKK Középkor oldalon. (Ha a listán a lap nem szerepel, NEM használható.) Amennyiben egy többször is kiadásra került lap egy verseny formátuma miatt olyan helyzetbe kerül, hogy az egyik kiadása legális, a másik tiltott, úgy a lapnak csak azon később kiadott változatát lehet használni, ami semmiben nem tér el az adott verseny formátumán használható változattól! Minden egyéb esetben az Újrakiadások pont után részletezett alapszabály van érvényben! Ezen kívül egy adott nevű lapból (amennyiben létezik) több kiadású változatot is lehet használni a pakliban, de csak az alapértelmezett playset erejéig! (pl.: 3 db Dornodon visszavág: 1-1-1 db Chara-din visszatér, Múltidéző, HKK Junior)
Szabályok: A szabályok mindig a HKK Kódex aktuális változata szerint működnek, leszámítva az alábbi kivételeket:
- Asylux átka úgy működk ahogy rá van írva, nem él az a nerf, hogy csak 1 VP-vel drágít.
- Nem alkalmazzuk a mulligan (visszakeverés) szabályt.
- A kezdésről a kezdőkéz felhúzása előtt kell dönteni.
- A lapok kijátszásakor előre meg kell határozni, mi lesz a hatása (pl. A káosz hangjai hány lapot dobat).
- Passzív épület nem rombolható.
- A nem önálló jelzők képessége nem számít forrásnak, de az izomjelzők kisülése továbbra is az.
- A hátrány nem számít forrásnak.
- Az életjelzőre kizárólag az hat, amire rá van írva.
- A "repül" és az "aktívan jön játékba" speciális képességnek számít.
- Az ősmágia nem működik, ha van olyan lapom, követőm, szabálylapom vagy helyszínem játékban (vagy forrásom), ami idézési költséget módosít.
- A kijátszáskori képességek tetszőleges sorrendben jönnek létre (az anti-mágia az automatikus képességek közül utolsóként).
- Keresésnek számít az a forrás, ami pakliból a gyűjtőbe vagy a Semmibe dobat kiválasztott lapokat (és nem szerepel benne, hogy keresés).
- Az X célpontot igénylő forrásoknál X értéke lehet 0.
- A bűbájra immúnis lényekre hat a bűbájok képessége, csak célpontjai nem lehetnek bűbájoknak.
- Egy lény csak magára használhat életmentő hatásokat egészen addig, amíg ÉP-je nem lesz legalább 1.
- Egy lénynél egy adott altípusú KF tárgyból egyszerre csak 1 lehet (kivéve hangszer).
- Ha egy lény harcban megöl egy másikat, amin van KF tárgy, akkor átveheti azokat, ha túléli a harcot.
- Egy játékosnál egyszerre csak 1 avatár lehet játékban.
- A szkritterek képessége használható olyan lényeknél is, amik eredetileg nem ilyen altípusúak (pl. Magzat).
- Az áldozós idézési költségű lapoknál 1 áldozás lények és varázslatok esetében 3 VP-nek, egyébként 1-nek számít (pl. Manacsapda).
- A kétszínű lapok kijátszási feltétele, hogy mutass a kezedből vagy az asztalodról az egyik színnek megfelelő színű lapot vagy önálló jelzőt.
- Az elfelejtett, de kötelezően végrehajtandó dolgok a kör végéig pótolhatók.
- Nem érvényes az alábbi szabály: "azok a lapok, amelyek lapot keresnek a pakliból, vagy vesznek vissza vagy raknak játékba gyűjtőből, nem kereshetnek ill. vehetnek vissza velük azonos nevű lapot."
- Az anti-mágiás lapok képességeire lehet varázslattal reagálni.
A HKK Kódex alábbi pontja nem érvényes: "A Kódex megjelenése előtt kiadott szabálykönyvek és szabályértelmezések tartalma csak akkor használható, ha nem tartalmaz ellentmondást az e Kódex-ben lefektetett szabályokkal."
A pakliépítési szabályokról további információkat találtok HKK Középkor oldalon. Kiegészítés: Páratlan hatalom: Tiltott minden lap, aminek az idézési költsége tartalmazza a következő számokat: 0, 2, 4, 6, 8, 10. | Nevezési díj: | 3500 Ft (HSZ tagsággal 3300 Ft). Amennyiben ez az első középkor versenyed, úgy a nevezés csak 2500 Ft! | Díjak: | Középkori zsákbamacska, 2db/résztvevők száma. Egy macska 2 random középkori ritka lapot tartalmaz.
Első hely: Középkori ultraritka lap.
Minimum 10 induló esetén a 2. helyezett is ultraritka lapot nyer.
Minimum 12 induló esetén a 3. hely is ultraritka lapot nyer.
Minimum 15 induló esetén kisorsolásra kerül egy 4. ultraritka lap.
Minden induló egy különleges középkori token lapot kap ajándékba! | Érdeklődni lehet: | Báder Mátyás - badermatyas{kukk}gmail{ponty}com, +36205889554 |
Helyszín: | Szegedi Vízmű Zrt. telephely, Szeged, Kátay u. 21. | Időpont: | 2025. október 5. 11:00 (nevezés 10:30-tól) | Szabályok: | Tiltott mágia - Ez mit is jelent?Tiltott lapok:Tiltott lapok: az aktuális tiltott lista folyamatosan frissül, itt tekintheted meg:
HKK Tiltott mágia formátum tiltott lapok listája
A módosított szövegű lapok listáját itt tekintheted meg.
Minden HKK versenyen tiltottak a próbanyomásnak gyártott lapok: A művészet ereje (CM), Cunami teknős (CM), Alanor (CM), Beholder Mágus (CM).
Tiltott mágiát csak Új Nemzedéken belül rendezünk.
A pakli minimum mérete 50 lap.
A kiegészítő pakli mérete pontosan 30 lap. Nem kötelező kiegészítő paklit használni.
A pakliban maximum 3 különböző szín lapjait használhatod. Ebbe a színtelen és Bufa lapok nem számítanak bele.
Azonos nevű lapokból maximum 3 darab használható a pakliban és a kiegészítő pakliban összesen.
A versenyek svájci rendszerben zajlanak, vagyis minden körben hozzád hasonló eredménnyel rendelkező ellenféllel kerülsz össze. Nincs kiesés, mindenki végigjátssza az egész versenyt.
Minden ellenfeled ellen három játszmát játszol. A második és a harmadik játszma előtt lehet cserélni lapokat a pakli és a kiegészítő pakli között, de a pakli lapszáma nem változhat. A mérkőzés befejezését követően vissza kell állítani a paklit eredeti állapotára.
Büntetőszabály: Ha az ellenfél profi játékos, versenyen alkalmazható ellene az ún. büntetőszabály. (bővebben) | Nevezési díj: | 3700 Ft, HSZ tagoknak 3500 Ft. | Díjak: | 4 ultraritka, HKK paklik.
Minden nevező után 2 kiegészítő kerül a díjalapba.
Minden induló egy Yeti remetét kap ajándékba.
| Érdeklődni lehet: | Dönczi Krisztián - alergia{kukk}freemail{ponty}hu, 20-526-4219 |
|